Japonų automobilių gamintojai pristatė originalų variklį
Iki šiol kūrę patikimumu garsėjančius benzininius variklius „Subaru“ gamintojai sukonstravo pirmą pasaulyje horizontalų opozicinį variklį, naudojantį dyzeliną. Tokiu agregatu varomi „Subaru“ modeliai „Legacy“ ir „Outback“ rinkoje pasirodys jau balandžio mėnesį. Automobilių rinkos žinovai prognozuoja, jog šios naujovės taps tikru dyzelinių variklių perversmu.
Laukė septynerius metus
„Tai ne tik dar vienas dyzelinio variklio evoliucijos žingsnis – tai jau revoliucija. Tai pirmas pasaulyje keleiviniame automobilyje įmontuotas horizontalus opozicinis dyzelinis variklis“, – taip pristatomas variklis „Boxer“.
„Subaru“ atstovų teigimu, šios naujovės laukta net 7 metus – tiek laiko užtruko sukurti horizontalų opozicinį variklį. Nors konkurentai gamindami dyzelinius variklius gana sėkmingai yrėsi į priekį tobulindami jau seniai žinomas konstrukcijas, „Subaru“ inžinieriai nenorėjo skubėti ir skolintis kitų technologinių sprendimų. Japonų automobilių gamintojai rūpinosi savo reputacija ir pasižadėjo darbą atlikti gerai arba visai nieko nedaryti.
Opozicinius benzininius varik-lius „Subaru“ gamina jau keturis dešimtmečius, tačiau kitaip nei tradiciniai agregatai, kurie yra V formos arba kurių stūmokliai juda aukštyn žemyn, dyzeliniame variklyje „Boxer“ stūmokliai veikia horizontaliai.
Tokia konstrukcija leidžia ypač sklandžiai didinti variklio sūkius ir gerokai sumažina vibraciją. Benzininiuose jėgos agregatuose pasiteisinusios naujovės pirmą kartą panaudotos šiame naujame dyzeliniame variklyje. Mažesnė inercija ir trintis bei didelis sukimo momentas turėtų pakeisti net ir itin konservatyviai dyzelinių variklių atžvilgiu nusiteikusių vairuotojų nuostatas.
Mažos degalų sąnaudos
Kuriant horizontalų opozicinį varik-lį „Boxer“ buvo specialiai sukurta 5 laipsnių mechaninė transmisija, leidžianti išnaudoti geriausius jo ypatumus. Jau kitąmet žadama pristatyti ir analogišką agregatą su automatine pavarų dėže. Kadangi automobilio transmisija ir lengvas variklis „Boxer“ sumontuoti vienoje tiesioje linijoje, svorio centras yra žemai, tad ir automobilis kelyje stabilesnis bei lengviau valdomas.
Pirmieji įspūdžiai Stokholmo apylinkėse bandant atnaujintą „Legacy“ su dyzeliniu varikliu buvo tikrai geri. Motoras dirba tyliau už įprastą dyzelinį, kaip ir žadėjo konstruktoriai, greičiau reaguoja paspaudus akceleratorių. Spartus greitėjimas ypač justi važiuojant antra pavara. Specifinis „Subaru“ variklio urzgimas salone girdėti tik viršijus maždaug 4000 aps./min. ribą.
Šis garsas dar intensyvesnis modelyje „Outback“. Rodos, kad „Subaru“ inžinieriai, galvodami, kaip izoliuoti variklio garsą, primiršo, jog ir automobilio gale gali būti triukšminga. Vis dėlto į tokias smulkmenas dėmesį veikiausiai atkreips tik patys priekabiausi. Juo labiau kad šią nuodėmę pamiršti vos žvilgtelėjęs į degalų sąnaudų matuoklį – 100 km vidutiniškai įveikiamas sunaudojant 6 l dyzelino.
Oficialiai gamintojai skelbia, kad vidutinės „Legacy“ sąnaudos bus 5,6 l/100 km. Toks efektyvumas pasiektas patobulinus aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo ir išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemas. Todėl „Subaru“ sedanas labiau tausoja gamtą: anglies dvideginio vidutiniškai išmetama 148 g/km. Elektrinis vairo stiprintuvas taip pat leidžia efektyviau naudoti degalus, o turbokompresorius suteikia varikliui daugiau galios – 110 kW (150 AG) ir didesnį – 350 Nm – sukimo momentą.
„Legacy“ ir „Outback“ turės automobilio dinaminės kontrolės sistemą, jungiančią įvairių jutiklių teikiamą informaciją, kuri padeda neprarasti traukos ir stabilumo esant ekstremalioms situacijoms. Esant rizikai, kad automobilis taps nevaldomas, ši sistema perima valdyti variklio galios ir sukimo momento paskirstymą visiems ratams ir gali stabdyti kiekvieną ratą atskirai.
Pirkėjai nekantrauja
Suskubti kuriant dyzelinį variklį „Subaru“ vadovus skatino ir mąžtantis pardavimas. Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje pernai buvo parduoda 6 tūkst. šios markės automobilių, o užpernai šis rodiklis buvo 250 vienetų geresnis.
Žvelgiant plačiau, nesiūlant dyzelinio variklio, prarandami potencialūs klientai Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje ar Didžiojoje Britanijoje, kur tokių agregatų parduodama 50 ir daugiau procentų.
Tikimasi, kad šiemet sukurtas horizontalus opozicinis variklis „Boxer“ pritrauks naujų „Subaru“ pirkėjų. Iki metų pabaigos Šiaurės Europoje planuojama parduoti bent 7 tūkst. modelių, iš kurių 3 tūkst. bus varomi dyzelinių agregatų. Optimizmo suteikia ir tai, kad nė nepradėjus prekiauti, užsakyta 400 automobilių su varikliu „Boxer“.
Metų pabaigoje „Subaru“ žada dar porą naujovių: spalį debiutuos „Forester“ modelis su naujuoju varikliu, o gruodį – ir „Impreza“.
Lietuvoje dirbančios „Subaru“ atstovybės vadovai teigė, kad bazinės komplektacijos „Legacy“ su dyzeliniu varikliu kainuos 76 400 litų, o „Outback“ – 81 300 litų.
T. y. viso labo 3700 litų brangiau nei 2,5 l darbinio tūrio benzininį motorą turintis modelis.
Naujausi komentarai