Kompanijos ekspertai laikosi pozicijos, kad saugiausi automobiliai yra tie, kurie nepatenka į avarijas
Praktiškumas ir saugumas. Pragmatiškieji švedai šių principų laikėsi kurdami naujus Volvo V70 ir XC70 modelius.
Sunku rasti konkurentų
Kas yra keturiais ratais varomo universalo Volvo XC70 konkurentai ? Po šio, atrodytų, paprasto klausimo spaudos konferencijų salėje įsivyravo tyla. Kai pauzė akivaizdžiai tapo nejaukia, Švedijos automobilių koncerno atstovas, atsargiai rinkdamas žodžius, ištarė, kad konkurentų lyg ir nėra didesnio pravažumo XC70 tiek kainos, tiek kokybės prasme esą įsiterpia tarp Subaru Outback ir Audi Allroad.
V70 konkurentų būrys yra gerokai didesnis, bet jau apsisprendus pirkti Volvo universalą gali iškilti dar vienas klausimas kurį iš jų pasirinkti? Visą dieną važinėjant abiem Volvo modeliais, simpatijų svarstyklės krypo tai į vieną, tai į kitą pusę. Jei reikėtų rinktis vieną iš šių dviejų mašinų, apsispręsti nebūtų lengva.
Dizaineriai atsargūs
Po septynerių metų petraukos išleidę naują 70 modelio seriją, Volvo dizaineriai pademonstravo pagarbą tradicijoms. Jokio didelio šuolio neįvyko naujieji V70 ir XC70 atrodo sportiškesni ir agresyvesni nei pirmatakai, tačiau yra labai lengvai atpažįstami.
Automobilių salonas beveik niekuo nesiskiria nuo aukščiausios klasės Volvo sedano S80. Aišku, tai privalumas, o ne trūkumas. Smagu jaustis tarsi verslo klasės automobilyje, nors vairuoji universalą, kuriuo įprasta važiuoti į sodą, mišką ar žvejybą.
Palyginti su pirmtakais, naujųjų universalų salonai erdvesni. Atstumas tarp priekinių ir galinių sėdynių padidėjo 21 mm, erdvės gale sėdintiems keleiviams net 48 mm daugiau.
Už papildomą mokestį galima įsigyti vėdinamas automobilio sėdynes. Šiek tiek keista jausti į nugarą dvelkiantį šaltį, tačiau tai garantuoja, kad net ir karštą dieną iš automobilio išlipsi sausais marškiniais.
Naujos saugumo sistemos
Volvo jau seniai tapo saugaus automobilio simboliu, o pažangių saugumo elementų netrūksta ir naujuose modeliuose.
Viena iš naujovių pasikeliančios galinės sėdynės vaikų saugumui užtikrinti. Jas galima pakelti dviem pozicijomis aukštyn pagal vaiko ūgį ir svorį. Sėdėdamas ant tokios sėdynės vaikas yra saugesnis, be to, gali netrukdomas žvalgytis pro šoninį langą. Šoninės saugos oro pagalvės yra 60 mm didesnės, o tai irgi padidina įvairaus ūgio vaikų saugumą.
Volvo kėbulams gaminti panaudotas skirtingo atsparumo plienas, kuris avarijos metu deformuojasi taip, kad kiltų kuo mažesnė grėsmė žmonių gyvybėms tiek sėdintiems automobilyje, tiek pėstiesiems.
Volvo ekspertai, kaip ir kitų aukščiausios klasės automobilių gamintojai, laikosi pozicijos, kad saugiausi automobiliai yra tie, kurie nepatenka į avarijas. Todėl kuriant naujus automobilius ypatingas dėmesys skiriamas sistemoms, padedančioms išvengti incidentų keliuose.
Bene dažniausiai įvyksta avarijos, kuomet vairuotojas nespėja laiku sustabdyti ir trenkiasi į priekyje važiuojantį automobilį. Nauja Volvo saugumo sistema padeda išvengti tokių incidentų. Specialus automobilio priekyje įtaisytas radaras stebi priešais važiuojančias mašinas ir jei šios staiga stabdo, speciali lempa raudonai žybteli priešais vairuotojo akis, pasigirsta šaižus garso signalas. Patiems teko patirti, kaip veikia ši sistema: netikėtai įsijungus pavojaus signalams, koja tarsi nevalingai nuspaudžia stabdžius.
Tačiau jei vairuotojas akimirksniu nesureguoja į pavojaus signalą, įjungiama stabdžių palaikymo sistema. Stabdžių kaladėlės pritraukiamos prie diskų taip, kad ir nestipriai nuspaudus stabdžių pedalą, automobilis būtų stabdomas visa jėga.
Dar viena naujovė šoniniuose galinio vaizdo veidrodžiuose įrengti jutikliai, kurie stebi lenkiančias mašinas. Ši sistema skirta išvengti avarijų, kai šalia važiuojantis automobilis patenką į vadinamąją akląją zoną ir nėra matomas pro šoninį veidrodį. Jeigu yra kliūtis iš kairės ar dešinės, pradeda mirksėti šalia veidrodžių įrengtos lemputės. Tačiau ši naujovė nepasirodė tobula važiuojant vingiuotu keliu sistema reaguodavo į pakelės medžius ar stulpus. Galiausiai pripranti prie nuolat mirksinčios pavojaus lemputės ar, neapsikentęs, visai išjungi šią sistemą.
Pagalba ir bekelėje
Saugumo ir komforto elementais aprūpinti abu Volvo modeliai V70 ir XC70. Miško keliuose ir bekelėje, be abejo, gerokai pranašesnis padidinto pravažumo visais keturiais ratais varomas XC70.
Jame yra įrengta HDC (Hill Descent Control) sistema, padedanti įveikti slidžias nuokalnes.
Naudodama automobilio stabdžius ir variklio jėgą, HDC palaiko automobilio greitį iki 10 km/val. bei padeda saugiai nusileisti slidžiu šlaitu. Vairuotojui telieka sukioti vairą ir atitraukti koją nuo greičio bei stabdžių pedalų. Užtenka spustelėti vieną iš šių pedalų, ir HDC išsijungia, palikdama teisę automobilį valdyti pačiam vairuotojui.
Tačiau asfaltuotame kelyje smagiau vairuoti dviem ratais varomą, lengvesnį V70 modelį. Šis automobilis yra ir dinamiškesnis, ir malonesnis vairuoti.
Siūlo penkis variklius
Volvo V70 bus komplektuojama su penkiais varikliais trim benzininiais (5 ir 6 cilindrų, nuo 2,5 iki 3,2 litro darbinio tūrio) ir dviem dyzeliniais varikliais (5 cilindrų, 2,4 litro darbinio tūrio). Galingiausi benzininiai varikliai derinami su automatinėmis, visi kiti ir su automatinėmis, ir su mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Volvo XC70 variklių pasiūla skurdesnė vienas benzininis (6 cilindrų, 3,2 litro darbinio tūrio, derinamas su automatine pavarų dėže) ir vienas dyzelinis (5 cilindrų, 2,4 litro darbinio tūrio, derinamas su automatine arba mechanine pavarų dėže).
Galingiausia V70 bei abi XC70 modifikacijos yra varomos visais keturiais ratais.
Perka abipus Atlanto
Bendrovė Sostena jau pradėjo prekyba naujaisiais V70 ir XC70 modeliais. V70 Lietuvoje kainuoja nuo 119 tūkst. iki 176 tūkst. litų. XC70 kaina nuo 142 tūkst. iki 164 tūkst. litų.
Per metus Volvo pasaulyje tikisi parduoti 75 tūkst. V70 ir apie 40 tūkst. XC70 modelių. 80 proc. V70 automobilių nupirks europiečiai, didžiausia rinka Švedija. XC70 yra populiaresnis Šiaurės Amerikoje, čia tikimasi parduoti pusę visų XC70 automobilių.
Naujausi komentarai