Navigacijos sistemų gamintojui "TomTom" paskelbus automobilių spūsčių reitingą, Vilnius, prieš dvejus metus buvęs 51-oje vietoje, į šį sąrašą šiemet nepateko.
Tarp penkių Europos miestų, kuriuose užfiksuotos didžiausios transporto grūstys, atsidūrė Stambulas, Varšuva, Marselis, Palermas ir Roma.
Specialistai teigia, kad spūsčių mieste ypač sumažėjo įdiegus automatizuoto šviesoforinio reguliavimo valdymo sistemą, nutiesus vakarinio aplinkkelio pirmą dalį, rekonstravus Žirnių gatvę, Gariūnų tiltą ir kelią.
Kitų metų gale, baigus įgyvendinti vakarinio aplinkkelio antrą etapą, sostinėje spūsčių dar labiau sumažės. Planuojama, kad Laisvės prospekte per piką automobilių srautas sumažės 50 proc., t. y. nuo 2000–3000 automobilių iki 1000–1500 automobilių, o kelionės trukmė – apie 25 proc. Be to, baigus Geležinio Vilko gatvės, tarp Goštauto ir Pietario gatvių, rekonstrukciją ir pastačius viaduką kelionės laikas sutrumpės beveik dukart.
Vilniuje didžiausios spūstys kyla rytais ir vakarais pagrindinėse, miesto centrą su miegamaisiais rajonais jungiančiose, magistralėse. Rytinės automobilių spūstys trunka kiek mažiau nei valandą, vakarinės – maždaug 80 minučių.
Rytinės spūstys dažniausiai susidaro pagrindinėse miesto arterijose (Ukmergės, Geležinio Vilko, Kalvarijų gatvėse, Laisvės prospekte). O per vakarinį piką transporto spūstys išsiplečia ir tuomet sudėtingiau pasiekti pagrindines miesto arterijas bei centrinę miesto dalį.
Artimiausiu metu taip pat turėtų pradėti veikti ir mobilioji vairuotojų informacinės sistemos programėlė. Jos naudotojams bus suteikiama informacija, kuriose Vilniaus vietose susidarė spūstys dėl vykdomų kelio darbų ar eismo įvykių.
Naujausi komentarai