-
Laisvės alėjoje praeivius kviečia susipažinti su tilto iš Nemuno salos į Aleksotą projektu 7
Nepraeikite pro šalį
„Kaunas – upių miestas – faktas. Dėl to reikia daugiau patogių jungčių tarp skirtingų upių krantų – irgi neginčijama tiesa. Būtent apie vieną tokių pasakoja nuo šiandien Laisvės alėjoje eksponuojama paroda. Pristatome naują 258 m ilgio tiltą. Jis sujungs Nemuno salą ir Aleksotą“, – skelbia miesto savivaldybė.
Su projektu kauniečiai ir miesto svečiai gali susipažinti ne tik virtualioje erdvėje, bet ir pagrindinėje Kauno pėsčiųjų gatvėje – Laisvės alėjoje.
„Vaikštinėjant po Laisvės alėją kviečiame nepraeiti pro šalį. Stabtelėkite ir iš arčiau susipažinkite su architektūriniais pasiūlymais, projekto autorių vizijomis“, – nurodo Kauno atstovai.
Kauno savivaldybės feisbuko paskyros nuotr.
Koreguota vizija
Primename, kad savivaldybė neseniai išplatino informaciją, jog suplanuota Nemuno salos ir Aleksoto jungtis vizualiai šiek tiek keisis, nei buvo numatyta anksčiau.
Naująjį tiltą projektuoja įmonė „TEC Infrastructure“ ir architektų komanda „KILD“, kuriai atstovauja architektai Petras Išora, Ivane Ksnelashvili ir Dominykas Daunys. 2018 metais ta pati komanda buvo pateikus pirminius tilto iš Nemuno salos į Aleksotą sprendinius, tačiau atsižvelgiant į savivaldybės prašymą, jie – permąstyti ir optimizuoti. Tai leis sumažinti tilto statybos kaštus.
Naujojo tilto siluetas primins jau pastatytą mažąjį – turės panašią turėklų sistemą, bus šviesus, tačiau ne toks monolitiškas. Jis kuriamas iš lengvų metalinių konstrukcijų, todėl taps ažūrišku ir neužgoš vaizdo į miestą tiek nuo krantų, tiek ir nuo upės.
Kuriamos erdvės bus lengvai pasiekiamos visiems, ypač žmonėms su negalia – tilto prieigose įkomponuojami patogūs 5 proc. nuožulnumo pandusai. Numatyta, kad tilto konstrukcijų ilgis sieks 258 metrus, o judėjimui skirtų takų plotis – 6 metrus.
„Atnaujintu siūlymu tuos pačius tikslus – sukurti sėdimą viešą erdvę prie tilto atramų ir vandens – pasieksime naujomis priemonėmis. Atsisakėme sudėtingų konstrukcijų ant tiltų ir amfiteatrus perkomponavime į Nemuno krantus. Taip sukursime multifunkcinę erdvę Aleksoto pusėje bei minimalią intervenciją į kraštovaizdį Nemuno saloje“, – tilto viziją pristatydamas kalbėjo architektūrinės projekto dalies vadovas P. Išora.
Kauno savivaldybės feisbuko paskyros nuotr.
Projekto akcentai
Architektūriškai Aleksoto pusė išraiškingesnė – tiltas įsiremia į stačiakampę aikštę, ties H. O. Minkovskių gatve. Iš jos laiptais ir pandusu galima nusileisti į asimetrišką ovalią terasą arti vandens. Amfiteatriška erdvė kompoziciškai atkartos Ugniagesių rūmų užstatymą ir aikštę, taip sukuriant jungtį tarp dviejų tiltų prieigų bei Nemuno krantų.
Nusileidus dar žemiau, gyventojai pateks į išraiškingą terasą prie vandens. Ji suformuota egzistuojančios bunos vietoje.
Pasak „KILD“ architekto I. Ksnelashvili, tiltas per upę tarnaus ne tik kaip jungtis, bet ir taps populiaria vieta įvairioms veikloms. Tilto konstrukcijos šioje pusėje pritaikytos koncertams, lauko kinui, studentų paskaitoms.
Nemuno salos pusėje kuriama rekreacinė erdvė apglėbs pusiasalį su buvusiu tarpukariniu uostu. Čia suplanuota kompaktiška ir laiptuota ovali terasa aplink tilto atramą. Į ją žmonės pateks parko takeliais ar pieva. Architektų sprendimai palieka atvirą kelią laivybos vystymui Nemunu ar buvusio uosto ir jachtklubo erdvės atkūrimui.
Nuo tilto ir iš viešųjų erdvių miestiečiams atsivers ikoniškos senamiesčio, naujamiesčio, salos bei Aleksoto panoramos. Jomis kauniečiai galės grožėtis ir vakarais. Turėkluose įrengtas apšvietimas žemiau juosmens neakins pėsčiųjų ir dviratininkų.
Miestiečių pasiūlymai ir pastebėjimai laukiami el. paštu andrius.indriliunas@tec.lt iki rugpjūčio 29 d. Tądien rengiamas ir viešas projekto pristatymas.
-
Kauno pilies pėsčiųjų tilto remontas: kas bus daroma? 13
Pėsčiųjų tilto, vedančio virš Kauno pilies lomos, tvarkymo darbai truks apie mėnesį. Tuo laiku juo naudotis nebus galima. „Kauno švaros“ specialistai šiuo metu ardo viršutinės dangos lenteles ir žiūri, kokias konstrukcijas reikės pakeisti, mat tiltelis nebuvo remontuotas apie 10 metų, tad vietomis mediena išpuvo.
Darbų metu bus pakeistos visos viršutinės tiltelio dalies lentelės.
„Per eilę metų į tilto detales įsimetė puvinys. Dabar ardomos lentelės ir žiūrima, kokios konstrukcijos yra pažeistos ir kurias reikia keisti. Darbų metu bus pakeistos visos viršutinės tiltelio dalies lentelės. Naujos maumedžio lentelės pakeis iki tol buvusias pušies lenteles. Tikimės, kad toks kietmedis laikys ilgiau“, – portalui kauno.diena.lt komentavo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Kol kas nėra žinoma, kiek atsieis darbai, nes šiuo metu iki galo dar nėra aišku, kiek konstrukcijų detalių teks pakeisti. Darbininkai nuima viršutinę dalį, ant kurios eina pėstieji, ir ieško detalių, kurios jau supuvusios. Taip bus užsakomi reikalingi elementai ir pakeičiami naujais.
Portalas kauno.diena.lt primena, kad trečiadienį Kauno miesto savivaldybė socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė informaciją, jog norintys patekti prie pilies, tai galės padaryti kitais takais, nes tiltas uždaromas remontui.
„Kapitaliniam remontui uždarytas Kauno pilies tiltelis, todėl norintiems aplankyti Vytį ar užsukti į pačią pilį, teks rinktis alternatyvius maršrutus. Atsiprašome už laikinus nepatogumus, tačiau tilteliui skaičiuojant 10 metų, metas atnaujinti laiko naštos paveiktas medines konstrukcijas“, – skelbė miesto atstovai.