Pirmasis automobilis paskatino kaupti originalią kolekciją Pereiti į pagrindinį turinį

Pirmasis automobilis paskatino kaupti originalią kolekciją

2025-05-04 10:00

Gydytojos gastroenterologės Evelinos Ruibienės hobis ne vienam gali būti netikėtas – moteris kolekcionuoja automobilių modeliukus. Jos kolekcijoje – per 60 automobilių „VW Beetle“, vadinamų vabalu, ir „VW Samba“ modeliukų, o svajonė – vėl, kaip jaunystėje, vairuoti tikrą „VW Beetle“.

Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes. Domėjimasis: E. Ruibienė ne tik renka automobilių modeliukus, bet ir gali papasakoti viską apie šių autombilių markes.

– Papasakokite, kaip gimė toks nebūdingas moteriai, ir dar medikei, hobis – kolekcionuoti automobilių modeliukus? Kada pradėjote, kodėl – automobiliukus ir kodėl būtent tokius?

– Aštuoniolikos metų išsilaikiau automobilio vairavimo egzaminus ir, gavusi vairuotojo pažymėjimą, pradėjau ieškoti pirmo savo automobilio. Norėjau, kad jis būtų išskirtinis, pastebimas, nestandartinis ir su charakteriu. Bežiūrinėdama automobilių skelbimus pamačiau raudonos spalvos 1999 m. „VW Beetle“ modelį, ir pasakiau sau, kad tai yra automobilis, kurio ieškojau.

Pirmasis mano automobilis išlydėjo mane su 12 klasės paskutiniu skambučiu iš mokyklos, visus šešerius medicinos studijų metus kasdien veždavo į paskaitas, praktikos darbus ir dar keletą rezidentūros metų draugavo su manimi, kol perleidau nostalgijos ir prisiminimų kupiną automobilį kitai moteriai. Man dėl šeimos pagausėjimo teko persėsti į didesnį automobilį. Tačiau su pirmu mano „vabaliuku“, kuriuo važinėjau net dešimt metų, atėjo noras kolekcionuoti „VW Beetle“ ir „VW Samba“ automodeliukus.

– Domėjotės jų istorija – kada, kur, kodėl jie pradėti gaminti, kiek pagaminta, kaip keitėsi, kokių ypatingų buvo?

– Žinoma, ir iki šiol dar domiuosi. „VW Beetle“ buvo vienas ikoniškiausių ir perkamiausių automobilių pasaulyje, turintis įspūdingą istoriją.

Pradėti jie gaminti 1938 m. (masinė gamyba po Antrojo pasaulinio karo – nuo 1945 m.). Buvo sukurtas kaip liaudies automobilis, kuris tuo metu turėjo būti pigus (vidutinio motociklo kainos) ir vežti keturis žmones. Turėjo oro aušinamą variklį gale, buvo apvalių formų, paprastas ir ilgaamžis.

„VW Beetle“ buvo vienas ikoniškiausių ir perkamiausių automobilių pasaulyje, turintis įspūdingą istoriją.

Vėliau, 1997–2010 m., buvo kuriamas retro įkvėptas modelis su modernia technika („Golf IV“ platforma). Variklis – jau priekyje, priekiniai varomi ratai. Nuo 2011 m. iki 2019 m. gamintas naujos kartos „Beetle“ – sportiškesnis, platesnis, žemesnis. 2019 m. buvo išleista paskutinė versija „Beetle Final Edition“ kaip simbolinis atsisveikinimas.

Per visą šio automobilio istoriją pagaminta daugiau kaip 21 mln. „VW Beetle“ automobilių. Beje, sklinda gandai apie galimą elektrinį „Beetle“ variantą ateityje, jei atsirastų paklausa.

Pamenu, kai išleido pirmąjį naujos kartos „VW Beetle“ modelį 2011 m., pamačiau jį Vilniuje, Žmogaus anatomijos parodoje, ir žurnale apie automobilius, kurį saugau iki šiol tarp mielų sau smulkmenų. Tuo metu tai buvo mano svajonė – kada nors vairuoti naujos kartos „VW Beetle“. Deja, bet jų gamyba tęsėsi tik iki 2019 m. Tada „Volkswagen“ oficialiai nutraukė visų „Beetle“ modelių gamybą. Tačiau vis dar pasidairau skelbimuose ir galbūt pavyks įgyvendinti seną svajonę.

 

E. Ruibienės asmeninio archyvo nuotr.

– Kiek „vabalų“ modeliukų dabar turite?

– Šiuo metu kolekcijoje – 63 modeliukai.

– Iš kur ir kokiais keliais jie pas jus atkeliauja?

– Dalis modeliukų pirkta Lietuvoje, kita dalis parsivežta iš kelionių užsienyje, automobilių muziejų, yra dovanotų. Turiu modeliukų, atvežtų iš Norvegijos, Šveicarijos, Austrijos, Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Latvijos, Lenkijos…

– Ar yra ypatingų kolekcijos eksponatų?

– Brangiausi automobiliukai, kuriuos padovanojo man brangus žmogus, kurį visą gyvenimą laikiau ir laikysiu tėčiu ir kurio, deja, tarp mūsų jau nebėra. Jis parveždavo iš užsienio man itin unikalių modeliukų – nuo senovinių „VW Beetle“ iki modernių, su transformacijomis, žaismingomis aplikacijomis, detalėmis.

– Ar turite savo numylėtinį?

– Visi jie savaip brangūs, atkuria prisiminimus, akimirkas, todėl negalėčiau išskirti kurio nors vieno. Sakyčiau, ypatingiausi modeliukai, kuriuos arba randi atsitiktinai, arba gauni iš ypatingų širdžiai žmonių.

E. Ruibienės asmeninio archyvo nuotr.

– Kas jūsų pagrindiniai pagalbininkai pildant kolekciją? Draugams, giminėms, kolegoms tikriausiai nekyla klausimų, ką jums dovanoti įvairioms progoms?

– Sakyčiau, gal didesnė iniciatorė pastaruoju metu esu aš pati, bet anksčiau kolekciją tikrai papildydavo artimiausi žmonės.

– Galbūt jūsų garaže stovi originalaus dydžio „VW Beetle“?

– Mano svajonė – vėl vairuoti „VW Beetle“ ir sugrįžti į malonius prisiminimus. Tikiu, tai taps realybe.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų