-
Kauno klinikų aikštelėse – nesibaigiančios problemos: kol lauki eilėje, pinigai kapsi 35
Teko mokėti daugiau
„Kauno dienos“ skaitytojas Deividas pasidalijo nemalonia patirtimi. Jis atvežė artimuosius į Kauno klinikas, automobilį pastatė prie Traumų ir skubios pagalbos centro, tačiau už parkavimą turėjo sumokėti daugiau, nei realiai naudojosi paslauga.
Vyras bereikalingai sugaišo 50 minučių vien tam, kad galėtų susimokėti už parkavimo paslaugą ir išvažiuoti iš aikštelės. Pasak pašnekovo, buvo susidariusi ilga žmonių eilė, visi norėjo susimokėti, todėl teko ilgai laukti.
„Ta aikštelė didelė, o joje yra vienas automatas, kur galima susimokėti. Aš ir automobilių eilėje stovėjau apie 30 minučių ir privažiavus arčiau automato laukiau dar apie 20 minučių jau žmonių eilėje. Dabar juk XXI a., galima ir programėlėmis ar telefonu atsiskaityti. Nereikėtų laukti. Dabar žmonės stovi ir ties įvaža, ir ties išvaža, o kol lauki, laikas juk toliau eina, turi mokėti už parkavimą, nors realiai dalį laiko praleidai eilėje“, – pasisakė Deividas.
Eilės: žmonės turi stovėti eilėse, kol galės susimokėti. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Jis teigė, kad jei būtų mokėjęs už faktinį parkavimo laiką, būtų sumokėjęs kiek daugiau nei 1,5 euro, tačiau dėl laukimo reikėjo susimokėti 2,5 euro.
Ne pirmas kartas
Nesklandumų Kauno klinikų stovėjimo aikštelėse vairuotojai yra patyrę ir anksčiau. Vieniems pavyksta ištrūkti per pusvalandį, kiti yra laukę ir kelias valandas.
Prieš beveik mėnesį „Kauno diena“ rašė, kad minėtos gydymo įstaigos aikštelėje išvažiuoti nepavyko net tiems, kurie jau buvo sumokėję už parkavimą. Į redakciją tuomet paskambinę kauniečiai teigė, kad tapo išmanios sistemos įkaitais, o užkardas niekaip nepakyla, todėl kai kurie vairuotojai gaišo laiką ne vieną valandą.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Dar vienas strigimas fiksuotas prieš kelias savaites. Tuomet vairuotojai „Kauno dienai“ pasakojo, kad vėl nutįso eilės ir tenka laukti apie pusvalandį, kartais net ir ilgiau, kol pavyksta išvažiuoti. Aišku, kuo ilgiau vairuotojai negali iš Klinikų aikštelės išvažiuoti, tuo daugiau jiems reikia sumokėti už parkavimą.
Vyras bereikalingai sugaišo 50 minučių vien tam, kad galėtų susimokėti už parkavimo paslaugą ir išvažiuoti iš aikštelės.
Problema žinoma
Kauno klinikų komunikacijos specialistai dienraščiui nurodė, kad problema dėl parkavimo yra žinoma, bandoma ją spręsti. Tačiau dalies eilių pavyktų išvengti, jei ir patys vairuotojai nesudarytų spūsčių ties išvaža.
„Atnaujinus automobilių parkavimo aikštelės prie Traumų ir skubios pagalbos centro įvažą ir įdiegus naują automobilių numerių nuskaitymo sistemą, iš tiesų susidūrėme su automobilių srautų valdymo problema. Piko metu, esant dideliam automobilių srautui, susikerta du automobilių srautai – įvažiuojančių į aikštelę ir stovinčių eilėje atsiskaityti. Apgailestaujame dėl nepatogumų, su kuriais teko susidurti pacientams ir lankytojams. Stengiamės juos kuo greičiau išspręsti, todėl pradėjome naujos, papildomos kasos apmokėti už parkavimą pirkimą“, – dėstoma „Kauno dienai“ atsiųstame komentare.
Kauno klinikų atstovai prašo lankytojų supratingumo ir ragina juos iš parkavimo vietų išvažiuoti tik jau susimokėjus kasoje ir nepalikti transporto priemonių važiavimo juostose.
Problema: norint išvažiuoti iš aikštelės, gali tekti ilgiau palaukti. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
„Priešingu atveju užkertama galimybė iš aikštelės išvažiuoti jau susimokėjusiems lankytojams. Taip pat primename, kad Kauno klinikų teritorijoje yra dar dvi mokamos automobilių stovėjimo aikštelės (daugiaaukštė aikštelė Sukilėlių prospekte ir parkavimo aikštelė Eivenių gatvėje). Jose esančių laisvų vietų skaičius galima matyti švieslentėse“, – nurodė Kauno klinikų atstovai.
-
Vairuotojų gudrybės: Laisvės alėjoje įsirengė nelegalų parkingą 22
Atrado savo parkingą
Portalo kauno.diena.lt skaitytojai pasidalijo nuotrauka, kuri užfiksuota pirmadienio popietę Laisvės alėjoje. Matyti, kad vairuotojas savo „Audi“ paliko tiesiog ant pėsčiųjų tako, įvažiavęs į Laisvės alėją nuo E.Ožeškienės gatvės.
„Matyt, galvojo, kad čia juk prie pat gatvės, tai pėstiesiems netrukdys. O kadangi ir nėra oficiali parkavimo vieta, tai ir mokesčio, greičiausiai, nemokėjo“, – savo pastebėjimais pasidalijo Jolanta, užfiksavusi ir minėtą automobilį.
Skaitytojos nuotr.
Moteris svarstė, kad vairuotojas vargu, ar paklydo, o savo transporto priemonę Laisvės alėjos pabaigoje bus tikslingai palikęs, tačiau kaunietė gėdino tokį vairuotojo elgesį. „Atsirado gudručiai, kurie bet kur savo mašinas palieka. Jei jau turi už ką kuro prisipilti, tai gali atrasti kelis eurus ir už parkavimą sumokėti“, – pridūrė Jolanta.
Ne pirmas atvejis
Portalas jau yra rašęs apie tokius nelegalius parkingus Vilniaus gatvėje. Tuomet rekonstruojamoje Vilniaus gatvės dalyje, nemokėdami už parkavimą, savo automobilius buvo pamėgęs statyti ne vienas vairuotojas.
„Mačiau, kad kai kurie iki Vilniaus gatvės atvažiuoja pro Laisvės alėjos šaligatvius. Kiti važiuoja tiesiai pro šalia esančią pėsčiųjų perėją. Pastato automobilius ir išeina. Kol vyksta rekonstrukcija, ir taip pėstiesiems nėra patogu vaikščioti, bet kai pristato ne vietoje automobilių, praeiti tampa iš vis sudėtinga“, – tuomet kalbėjo Vilniaus gatvės pabaigoje sustatytus automobilius užfiksavusi praeivė. Gali sulaukti baudų
Skaitytojos nuotr.
Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Gatulis portalui kauno.diena.lt patvirtino, kad minėtoje Vilniaus gatvės vietoje automobilių stovėjimo aikštelės nėra, todėl nedrausmingi vairuotojai gali sulaukti baudų. Tokia pati lemtis gali laukti ir Laisvės alėjoje automobilį palikusio vairuotojo, nes čia taip pat nėra įrengta automobilių stovėjimo vieta.
Jei jau turi už ką kuro prisipilti, tai gali atrasti kelis eurus ir už parkavimą sumokėti.
„Ši teritorija nėra skirta transporto priemonių eismui ar stovėjimui, todėl nesilaikant taisyklių už tokį nusižengimą gali grėsti administracinė atsakomybė ir bauda nuo 30 iki 90 eurų“, – pažymėjo specialistas.
G.Gatulis nurodė, jog Viešosios tvarkos skyrius bendradarbiauja su policija ir padeda darbo dienomis bei valandomis atlikti minėtų draudimų kontrolę. Kitu paros metu gyventojai dėl nusižengimų kreipiasi tiesiai į policiją.
-
Automobilių apgultis centrinėse Kauno gatvėse verčia imtis pokyčių: miestas – ne stovėjimo aikštelė
Lieka nuo penktadienio
Rinkliavas administruojančios biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas pastebi besiformuojančią ydingą vairuotojų praktiką. Pasak jo, centrinėse gatvėse fiksuojama didėjanti transporto apgultis būtent savaitgaliais.
Daugelis kauniečių, šeštadienį ar sekmadienį atvykę į miesto centrą, susiduria su stovėjimo vietų trūkumu. Nemažai jų užima dar nuo penktadienio vakaro čia „nakvoję“ ir užsilikę automobiliai.
„Gali nuskambėti paradoksaliai, tačiau tikrai nenorime, kad gatvės būtų užgultos vien paliktais automobiliais ir miestas taptų nesibaigiančia parkavimo aikštele. Tokie intensyvūs transporto srautai pirmiausia prasilenkia su šių dienų ekologijos normomis, o taip pat ir komplikuoja kitų eismo dalyvių, ypač greta gyvenančių kauniečių judėjimą“, – teigė J. Limanauskas.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Probleminės vietos aplink centrą
Tuo metu darbo dienomis rinkliavos už parkavimą vengiantys vairuotojai dažnai savo transporto priemonėmis apkrauna šalia senamiesčio bei naujamiesčio esančias teritorijas ir taip sukuria nepatogumų aplinkiniams gyventojams.
„Reaguodami į situaciją, inicijuojame atitinkamus sprendimus. Savaitgaliais siūlome rinkliavą rinkti geltonoje, raudonoje ir mėlynoje zonose, o darbo dienomis galiojanti žalia būtų išplėsta į centro periferiją. Suprantame, kad tokie pokyčiai visuomenėje nėra populiarūs, bet tik konkrečios priemonės padės išspręsti kylančias problemas.
Kaunas, kaip ir kiti Lietuvos ar Europos didmiesčiai, įgyvendina Darnaus judumo planą ir siekia sumažinti centrinių gatvių apkrovimą automobiliais. Be to, naujovės turėtų dar labiau paskatinti gyventojus rinktis alternatyvius kelionės būdus viešuoju transportu ar dviratėmis transporto priemonėmis“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Plečiamos žalios parkavimo zonos
Pagal naująją tvarką į pigiausią, žalią, rinkliavos zoną patektų teritorija tarp Šv. Gertrūdos, Jonavos, Telšių gatvių ir Savanorių prospekto. Pokyčiai paliestų ir nedidelę dalį kvartalo šalia Autobusų stoties: Totorių, Baritonų, V. Mykolaičio-Putino, Dainos, Sopranų, Tenorų, Bažnyčios, Stakių ir K. Būgos gatves.
Dabar užimtumas šiose teritorijose siekia apie 85 procentus. Rinkliavos įvedimas minėtose gatvėse prisidėtų sprendžiant kitą vietos gyventojams opią problemą – įvažiavimų užstatymą aplink gyvenamuosius namus.
Diegiant pakeitimus ir įtraukiant naujas teritorijas, atsižvelgta į nuolat vykdomus gatvių apkrovimo stebėjimus bei jų rezultatus.
Supaprastinant rinkliavų dydžių tvarką, dalį Tvirtovės alėjos siūloma priskirti pigesnei – žaliai – zonai. Tokios pat spalvos rinkliavos teritorija taptų ir aikštelės, esančios Karaliaus Mindaugo prospekto bei Kaunakiemio gatvės ribose.
Parkavimo pokyčiai numatyti ir pačiame Karaliaus Mindaugo prospekte, kur įprastas užimtumas siekia net 95 proc. Čia iki šiol esamą žalią parkavimo zoną pakeistų mėlynoji.
Plačiau apie parkavimo zonas mieste ir jų įkainius galima rasti internete: bit.ly/ParkavimasKaune.
Prevencija prieš „užmaršumą“
Siekiant mažinti piktnaudžiavimo rizikas mažiausių įkainių zonose, siūloma keisti „užmaršties“ mokestį.
Įsigaliojus naujajai tvarkai, vairuotojai, nesusimokėję už automobilio stovėjimą mėlynoje, mėlynoje S, žaliojoje, paplūdimio bei riboto stovėjimo laiko zonų aikštelėse, per artimiausias 30 kalendorinių dienų įstaigai „Parkavimas Kaune“ turėtų sumokėti 10 eurų rinkliavos mokestį.
Raudonoje zonoje šis mokestis siektų 15 eurų, geltonoje – 25, o oranžinėje – 32 Eur.
Taip pat siūloma keisti įkainius devyniose ilgalaikio stovėjimo zonos aikštelėse. Jose lengvųjų automobilių stovėjimas vienai parai kainuotų 2 eurus, vienam mėnesiui – 35 Eur, o trims mėnesiams – 90 Eur.
Be to, priėmus naujus sprendimus, specialūs stovėjimo leidimai būtų išduodami tik gryniesiems elektromobiliams, į šią kategoriją neįtraukiant plug-in hibridinių automobilių.
Dėl numatomų pokyčių patvirtinimo Kauno miesto taryba spręs artimiausiame posėdyje kovo 22 d.